کتابخانه مرکزی ارومیه بیش از ۱۳هزار نفر عضو دارد

به گزارش خبرنگار اورنا نیوز، مسئول کتابخانه مرکزی ارومیه گفت: کتابخانه مرکزی ارومیه از بزرگترین و غنی‌ترین مراکز اشاعه اطلاعات در استان آذربایجان‌غربی است که این کتابخانه در چهار طبقه پذیرای مردم فرهنگ دوست و اصحاب علم و فرهنگ استان است.
اکبر موسوی، بیان کرد: کتابخانه مرکزی ارومیه دارای ۲۰۰ هزار کتاب در موضوعات مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، داستان، رمان، کودکان و نوجوانان، هنر و غیره است و تا به امروز بیش از ۱۳ هزار نفر عضو این کتابخانه هستند که از خدمات آن استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه در ۹ ماه سال‌جاری بیش از ۴۵۰ برنامه فرهنگی و ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار شده، افزود: نشست‌های مطالعاتی، برنامه‌های ویژه کوکان و نوجوانان، برنامه‌های مختلف در مناسبت‌های ملی و مذهبی، رونمایی از کتاب و برپایی نمایشگاه‌های مختلف با حضور فعال اعضا از جمله این فعالیت‌ها است.
موسوی گفت: همچنین امسال در ادامه پروژه بازطراحی کتابخانه مرکزی استان، فضای داخلی کتابخانه با استفاده از استانداردهای نوین و بروزترین تجهیزات از جمله سالن‌های مطالعه، کمد اختصاصی برای نگهداری وسایل اعضا، بخش نشریات، میز پیشخوان عضویت و ایجاد سالن‌های مطالعه ویژه، با هدف خدمات و فعالیت‌های نوین کتابخانه‌ای با اعتبار نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال آماده ارائه خدمت به عموم مردم شد.
وی افزود: پس از انجام تغییرات عمرانی برای بهینه سازی فضا جهت ارائه خدمات جدید کتابخانه‌ای، تجهیز سالن‌های مطالعه عمومی و سالن‌های مطالعه وی آی پی، سالن مطالعه گروهی، بر اساس استانداردهای موجود، دسترس پذیر کردن میز خدمت و ثبت نام، ایجاد محیط مناسب برای مطالعه نشریات و مجلات با هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال انجام شد.
موسوی تصریح کرد: سالن‌های مطالعه عمومی آقایان و بانوان در کتابخانه مرکزی در فضایی با زیربنای بیش از ۶۰۰ مترمربع با ۳۰۰ میز و صندلی متناسب با امکانات جانبی تجهیز شده است و سالن‌های مطالعه vip ویژه آقایان و بانوان با ۴۰ میز و صندلی استاندارد و با امکانات دسترسی اتصال به اینترنت Wi-Fi، کمد اختصاصی و در فضایی به مساحت ۴۵۰ مترمربع خدمات ویژه‌ای به مراجعان ارائه می‌دهد.
مسئول کتابخانه مرکزی ارومیه افزود: در راستای توجه به کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه مرکزی، ایجاد بخش جدید اتاق علم و خلاقیت (ویژه نوجوانان)، طراحی داخلی بخش کودک و ایجاد بخش مبتنی بر وب جزو برنامه‌های آتی اداره کل است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان