آغاز برداشت پسته از باغات آذربایجان غربی

رئیس سازمان‌ جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۲۵ تن پسته از سطح ۲۵۰ هکتار از باغات بارور استان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش اورنا نیوز، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در تشریح این خبر اظهار داشت: کاشت پسته در سطح ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی واقع در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و سایر نقاط استان انجام شده که ۲۵۰ هکتار از این باغ‌ها بارور هستند.

وی ادامه داد: باتوجه‌به تغییرات اقلیمی و در صورت تأمین اعتبار از محل طرح اصلاح، احیا و جایگزینی باغات و تغییر الگوی کشت به‌منظور احیای دریاچه ارومیه نسبت به توسعه محصولات کم آب‌بر مانند پسته به‌جای سایر محصولات باغی اقدام می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه یازده سال است در آذربایجان‌غربی پسته کشت می‌شود، اضافه کرد: پایه‌های بادامی زرند کرمانی و UCB1 و ارقام احمد آقایی و اکبری با آب‌وهوای استان سازگار بوده و به کشاورزان متقاضی کاشت این محصول معرفی شده و درحال‌توسعه کاشت این محصول و شاهد افزایش رغبت کشاورزان برای جایگزین‌کردن آن با محصولات پر آب بر مانند سیب‌درختی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: پسته محصولی مقاوم به شوری آب‌های زیر زمینی است و توسعه کشت این محصول کم آب بر و جایگزینی آن به‌جای محصولات پرآب بر از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای کاهش مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و افزایش درآمد باغداران در خصوص تولید محصولات خشکباری است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان